Mengatasi Masalah Berdengkur Semasa Tidur

Adakah anda mengalami masalah “Berdengkur Semasa Tidur”..?? Atau anda berada dalam kalangan orang yang “Berdengkur Semasa Tidur”..? Mungkin ada diantara keluarga kita merupakan seorang pendengkur dan setiap malam anda akan mendengar bunyi “Berdengkur Semasa Tidur”. Saya tidaklah memikirkan sangat masalah “Berdengkur Semasa Tidur” ini sehinggalah ianya telah menjejaskan kehidupan dan prestasi pekerjaan saya semasa berada di alam pekerjaan.

Pengalaman saya sendiri bersama dengan kawan-kawan yang “Berdengkur Semasa Tidur” waktu di asrama merupakan sesuatu pengalaman yang agak melucukan. Keadaan ini agak biasa  berlaku dalam sekolah berasrama penuh dan ia tidaklah berapa mengganggu kehidupan seseorang murid kerana mereka tidur dalam bilik besar yang menempatkan banyak katil. Oleh itu bunyi “Berdengkur Semasa Tidur” tidaklah berapa mengganggu murid-murid lain yang hendak tidur.

Keadaan semakin menjadi tidak selesa apabila kita ditempatkan dalam bilik yang lebih kecil bersama dengan rakan-rakan sebilik yang tidak ramai (2 ke 4 orang sebilik) semasa berada dalam kolej. Bunyi “Berdengkur Semasa Tidur” akan menjadi lebih kuat didengar dalam ruang yang kecil. Nasib baik semasa saya belajar di kolej, saya mendapat teman sebilik yang tidak “Berdengkur Semasa Tidur”.

Tetapi agak malang bagi saya apabila saya ditempatkan oleh majikan saya sebilik dengan seorang yang “Berdengkur Semasa Tidur” waktu bertugas di Pengerang, Johor. Setiap malam saya mendapat kesukaran untuk tidur sehinggalah saya terpaksa menutup telinga saya dengan kertas tisu bagi mengurangkan bunyi “Berdengkur Semasa Tidur” rakan sebilik saya yang masuk ketelinga saya ini. Prestasi pekerjaan menjadi semakin merosot dan akhirnya saya terpaksa ditamatkan kontrak kerana prestasi pekerjaan yang merosot dan menjadi kurang berminat untuk meneruskan bekerja.

Tidur Lena Dengan Urutan Kaki Sebelum Tidur.

Jadi, saya amat bersimpati bagi sesiapa sahaja yang mendapat teman sebilik seorang yang “Berdengkur Semasa Tidur” dan tak dapat saya bayangkan bagaimana seorang isteri dapat menahan kesabaran bersama dengan suami yang kaki “Berdengkur Semasa Tidur” ini. Saya sendiri telah dapat merasakan penderitaannya dan ingin kongsikan sesuatu yang baik bagi mengatasi masalah “Berdengkur Semasa Tidur”.

“Berdengkur Semasa Tidur” merupakan sesuatu yang agak biasa berlaku di kalangan orang dewasa. Hanya sebilangan kecil sahaja yang sudah menunjukkan gejala “Berdengkur Semasa Tidur” ini di usia remaja dan ianya jarang sekali berlaku di kalangan kanak-kanak. Ianya berlaku apabila terdapat gangguan dalam saluran pernafasan dalam rongga hidung dan menjadikan aliran udara tidak sekata terutamanya dalam fasa menarik nafas. Aliran udara yang tersekat-sekat inilah yang akan menghasilkan bunyi yang agak kurang selesa apabila kita berdekatan dengan seseorang pendengkur yang sedang tidur.

Dengan menggunakan satu alat yang akan dimasukkan kedalam rongga hidung atau mulut seseorang pendengkur itu akan menghentikan/menghalang bunyi yang kuat keluar semasa dia tidur. Alat ini telah diuji keberkesanannya dan selamat digunakan. Jika anda seorang pendengkur, fikir-fikirkan untuk mendapatkan alat ini kerana ia amat bermakna bagi teman sebilik anda terutama pasangan hidup anda iaitu isteri anda. Semoga selepas anda memakai alat ini, mereka akan dapat rehat yang secukupnya dan menjadikan kehidupan anda dan pasangan atau rakan sebilik anda akan menjadi lebih bahagia dan sempurna.

Alat Yang Boleh Digunakan Untuk Menghentikan “Berdengkur Semasa Tidur”.

Setelah membuat beberapa penelitian, terdapat banyak alat yang dijual dipasaran untuk menghentikan gejala berdengkur ini. Ada yang murah dan ada yang mahal. Untuk seseorang yang baru mengalami masalah “Berdengkur Semasa Tidur” disarankan mencuba alatan yang tidak mahal kerana berkemungkinan akan berkesan.  

Try This..!

Ice-Watch 100% Belgium Movement

Jam Tangan Generasi Baru…!!

Bagi mereka yang sudah lama mempunyai masalah “Berdengkur Semasa Tidur” (lebih dari 10 tahun) atau tahap berdengkur yang amat kuat, disarankan menggunakan alatan yang lebih canggih dan Pro dalam mengatasi pendengkuran. Ianya agak mahal tetapi amat berkesan kerana telah dihasilkan pada tahap penyelidikan kesihatan.

Premium Anti Snoring Device.

Snore Eliminator Pro 2.0 (RM185.00)

Berkenaan Produk:

Find Me Here:

Pilihan Produk Menarik Untuk Anda

Lain-Lain Yang Menarik:



Published by Ainudin

I'm from Johor Bahru, Malaysia. Independent Health Coach.

Tinggalkan komen

Design a site like this with WordPress.com
Mulakan